Bli barn igen...

2008-04-05 kl: 02.31


Tänk om man kunde få vara barn igen.

För någon vecka sedan när jag åkte buss,
skulle en förskoleklass in till stan ha skjuts.
Till konserthuset skulle de,
för att en konsert få se.

Bussens lediga platser var få,
så de flesta av barnen fick stå.
De tjöt av skratt när bussen svängde,
de i varandras jackor hängde.
De få som satt ville också stå,
för att sig ett lika gott skratt få.

Att en så vardaglig sak kan vara så kul,
de hade nästan lika roligt som på jul.
Att som vuxen kunna ha lika roligt,
det låter ju rätt otroligt.
Vi borde se på dom små,
och försöka leva mera så.

Jag kan verkligen sakna att vara liten,
att slippa vara stressad och sliten.
Önskar mig det enkla och lätta,
att slippa fundera på vad som är det rätta.

Tänk om man för en dag kunde få bli barn igen,
och återigen bli vuxen sen.
Bara så man kunde få pusta ut lite grann,
för det behöver man...


...ibland


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mycket:)

2008-04-05 @ 09:49:17
URL: http://Emmaandersson247.blogg.se
Postat av: Emma

Jodu, jag tycker själv den var ganska hemsk, trots små konsigt detaljer så kändes den rätt så verklig.

2008-04-05 @ 10:00:45
URL: http://emmawik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0