Hur svårt kan det va?

2008-04-02 kl: 23.16

Det är ju dessa idioter alltså.
Alltid!


Jag förstår verkligen inte hur vissa människor tänker.
Jag kan inte för mitt liv få in det i mitt huvud.

   

När jag gick hem från affären ikväll såg det ut så här.
Bilderna blev inte så jättebra kanske,
men det kom massa folk bakom mig
och det kändes lite fjantigt att stå och fota skräp...

Men seriöst!

Hur tänker man när man bara slänger skräp på marken?

Jag kan ärligt säga, att jag aldrig någonsin gör det.
Kanske när jag var liten nån gång, och inte visste bättre,
men det skulle aldrig någonsin hända nu.

Skulle aldrig ens komma på tanken.
Finns det ingen papperskorg så stoppar jag ner skräpet
i fickan eller väskan eller på annan lämplig plats.
Aldrig någonsin på marken!

Hur tänker man om  man slänger till exempel en chipspåse,
platspåsar eller andra grejer som inte är en äppelskrutt
som såklart är okej att slänga i skogen??

Någon människa måste ju plocka upp det,
annars skulle det ju bara ligga där,
och hur skulle det bli då?

Och Sverige ska vara ett rent land!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0