Känner jag dig?

2008-04-03 kl: 22.24

Är vi vänner?

Det finns massa fina grejer med facebook som är grymt bra,
det finns ju en anledning till att man loggar in varje dag.
Men en knäpp sak är att man har så många vänner,
att man är vän med folk som man knappt känner.

Jag känner att jag nu vill dra en lite gräns,
fick en "friend request" från jag inte känner ens.
Det kommer troligtvis inte bli nåt prat,
det är väl bara kul med ännu en kamrat.
Om jag accepterar kan hon se mina grejer,
som jag kanske bara vill visa för min killar o tjejer.

För en tid sedan fick jag en "friend request" från en annan gammal vän
och när jag hade accepterat skrev hon till mig sen
Och det var ju roligt tyckte jag,
för vi hade inte pratat med varandra på år och dag.
Då tycker jag det är helt okej,
att man skickar "friend request" till mig.

Men ibland känns det som om folk bara vill ha många poolare,
som om det skulle göra en lite coolare.
Men jag har nog också många bland mina vänner,
som jag egentligen inte känner...


Rim är kanske inte det jag är bäst på,
men det är ju så roligt så...
 



Dagens låt blir såklart "Sista Andetaget" - Jan Johansen... hehe

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha ja, skrattar verkligen varje gång man är inne där.

Föressten så älskar jag Jan Johanssens låtar :)

2008-04-03 @ 23:45:00
URL: http://dareling.blogg.se
Postat av: Hanky

Jag gled in här mest för din kommentar
att jag borde ge dig som minst ett svar
Men när jag såg att du rimmat så käckt
blev poeten i mig hastigt åter väckt.
Och jag må säga att du imponerar
att du rimmens rike näranog regerar
Men jag tror att det än bättre vore dock
om stilen på rimorden inte var extra tjock
Rytmen blir då något mattad
och läsaren känner sig underskattad

Fortsätt gärna läsa min blogg. :)
/Hanky

2008-04-04 @ 00:33:02
URL: http://hankyexposed.blogg.se
Postat av: Elin

Hade gärna gått, men kommer sitta och skriva det förbannade högskoleprovet... uSCH.

2008-04-04 @ 00:50:16
URL: http://dareling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0