Snyftprogram

2008-04-10 kl: 21.22

Spårlöst

Kollade på det här programmet "Spårlöst" på 4:an förut.
Idag skulle två systrar som kommt till Sverige
vid olika tidpunkter, men som hittat varandra här,
åka till Chile och hitta sin biologiska mamma.

Jag hade såklart förväntat mig att det skulle vara
ett typsikt snyft-program, och det kan ju vara fjantigt,
men jag måste säga att jag blev väldigt berörd.

Det var väldigt starkt när de träffade varandra
och mamman bad dom att förlåta henne.
Hon hade aldrig trott att dom skulle vilja träffa henne.
Men dom bad inte ens om någon förklaring om varför hon lämnat
bort dom, för dom såg på henne att detta varit så svårt för henne.

Dock kan jag tycka det är lite smaklöst att de ska
behöva bli filmade första gången de träffar varandra.
Men det står väl säkert i något kontrakt.
Och visst, man vill ju se det på ett sätt,
men samtidigt är det så personligt
och det river upp så otroligt mycket känslor hos dom.
Så jag kan inte riktigt tycka det är okej att de filmar just deras första möte.

Men starkt var det.
Jag blev väldigt berörd.

Kommentarer
Postat av: Jenny Benny

Åh, ville ju oxå se de programmet!! Behöver se lite lyckliga slut! = )

De här med att de filmar första mötet...du vet väl hur alla dessa kanaler är, olycka, tårar och kärlek säljer! ju mer känslor som blossar bland deltagarna desto mer säljer det! Samtidigt har de ju gått med på att låta dem filma mötet...( men jag tror att de kontaktat varandra muntligt eller ibland tom träffats innan?) Tv är bra på att klippa ihop och luras!? Men vad vet jag!?

Jag blir lycklig av att se när de återförenas med nära och kära, och vilken lycka dom känner?!!! så egentligen skadar de nog inte! = ) För alla vinner i slutändan!

2008-04-10 @ 23:28:13
Postat av: EmmaPQ

Jo, men jag har funderat lite över det där, hur mycket som dom gör utan kameran. Men det verkade ju som att de bara kommer hem till dom direkt, och det är ju sjukt illa i så fall. Men det kanske inte är så...

2008-04-12 @ 18:16:09
URL: http://emmapq.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0