Väck mig!

2008-04-04 kl: 12.45

Klockan är 12.45 och jag har fortfarande inte klivit upp ur sängen...
Men jag är ledig idag så av den anledningen är det ju lugnt.
Kan bero på att jag satt och inte gjorde något vettigt alls till halv fyra-tiden inatt.
Men jag hade ändå ställt mina 5 larm på mobilen,
men eftersom jag både snoozar och stänger av klockan i sömnen,
så vaknade jag för bara en stund sen.

Jag borde nog införskaffa någon av följande ganska sjuka väckarklockor...



Clocky 499:- Collstuff.se



Den här klockan rullar då iväg och ner från nattduksbordet.
Den piper och åker runt på golvet tills man stänger av den.
Oerhört irriterande, men troligtvis ganska effektivt...
Beskrivs på coolstuff.se som en blandning av
ett marsvin, din mamma och en vanlig väckarklocka...



Disco Ball Alarm Clock 179:- Teknikmagasinet



Den här tog jag med bara för den var så ful.
Den börjar alltså blinka och spela discomusik.



Shocking Alarm Clock 129:- Teknikmagasinet


Om man är trött och fumlar med att stänga av klockan,
vilket är ganska troligt när det är morgon,
vidrör man kanske de två klockorna i jakt på avstängningsknappen.
Då får man en stöt. Hehe... Det skule nog väcka mig...



Flying Alarm Clock 299:- Coolstuff.se / 199:- Teknikmagasinet

 

Det här är nog den roligaste varianten av väckaklocka.
När klockan börjar pipa flyger propellern iväg,
och enda sättet att bli av med oljudet är att kliva upp ur sängen,
gå och hämta propellern och sätta tillbaka den igen.
Fantastiskt bra, men vad arg jag skulle vara varje morgon...


Skulle jag satsa på någon av de här väckarklockorna,
skulle det nog vara Flying Alarm eller Clocky,
där man måste gå upp och fara runt...

Kommentarer
Postat av: Simon

Haha, f1 smarta klockor jue xD Ja skulle typ behöva en av varje, så kan man ha en i varje hörn i rummet :) De boorde få upp mig t o m ^_^

2008-04-04 @ 15:05:13
URL: http://plumparn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0