Tjejgrejer

2008-08-24 kl:10:45

Det var det här med tjejgrejer...


Ikväll ska jag tydligen gå på Sex and the city-filmen.
Min syster har lovat att bjuda mig, bara hon slipper gå själv.
Jag vill ju egentligen absolut inte gå,
men lite måste man väl ställa upp för sin syster...?!

Jag tycker det är lite jobbigt för det är ju en sån
extremt typisk "Tjej-film".
Och usch vad jag ogillar såna saker,
sånt som ska vara typiska Tjej- & Kill-grejer.
Så fjantigt.
Och så stödjer jag detta genom att gå och se en sån film...

Det kommer verkligen bara vara tjejer på BIOn...
Usch.


Igår skrev Jolle ett sms till mig;

Är på en pizzeria som säljer tjej-pizza och tjej-pasta.
Det är valfri pizza/pasta fast mindre portioner.
Är det mer okej än tjejhammaren?

http://emmapq.blogg.se/2008/june/tjejhammare.html

Och det där blev jag också irriterad på.
Jag förstår ju såklart anledningen, och jag kan ju inte säga
emot att många tjejer äter mindre portioner än många killar.

Men namnet!
Namnet stör mig grymt mycket!

Betyder det är de vanliga portionerna är Mans-pizza & Mans-pasta?
Och en kille som är liten i maten ska alltså beställa en Tjej-pizza?

Så dumt.

Det skulle ju bara kunnat hetat Medium & Large istället,
eller vad som helst...

Kommentarer
Postat av: The Fredd

Tjej pizza, me like!

2008-09-07 @ 17:07:37
Postat av: EmmaPQ

Det gör du inte! Det där är så stört!

2008-09-08 @ 00:06:14
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0