Jaså, var det jul nu?

2008.12.03 kl:22.03


Julstämningen, vart är den?


Nu är det snart jul ju.
Bara tre veckor kvar till julafton idag.
Men det är inget som märks här hos mig...

Inte ett endaste julpynt har jag.
Och det faktum att det var första advent i söndags,
uppmärksammades inte alls av mig.
Jag tände inte ett ens ett litet ljus.

Det är inte likt mig.
Jag brukar gilla julen.
Jag tycker iofs inte man bör börja "leva jul"
förrän 1 december, alternativt första advent.
Men när man väl får det så gillar jag ju också
julmusik, tända ljus, glögg, pepparkakor & julstjärnor.

Men helt seriöst,
jag orkar inte bry mig.

Och när jag tänker på det...
När man inte orkar bry sig om julen,
då är det rätt illa...

Men en stor anledning är att min lägenhet ser ut som kriget,
och jag ser verkligen inte när jag ska hinna städa den och julpynta.
Finns ju noll anledning att pynta bland all bråte.
Så först kommer en storstädning,
och jag undrar bara när tid och framför allt ork till detta skall infinna sig.

Kommentarer
Postat av: Dannie!

Jag gjorde julgröt idag!

2008-12-03 @ 23:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0