Juldag

2008.12.25 kl:16.20

Juldag = Hemvändarkväll


Hemvändarkväll i småländsk småstad - ett måste på juldagen.
Eller?

Ja, jag ska dit.

Och det kommer krylla av aspackade smålänningar.
En massa folk som man inte träffat på 10 år,
och som man inte vill träffa heller...

Men det kan bli trevligt också.
Spik nykter och hej och kram.

Kan bli mycket spännande...

Småland i mitt hjärta.



Övriga smålandstypiska saker jag såg idag:

En bil stannar mitt i gatan för att någon som föraren känner går förbi på gatan.
Bilen står kvar och föraren plus fotgängaren står och pratar med varandra.
Ett bra tag.
Mitt i gatan.
Hej hej... 

Som sagt.

Småland i mitt hjärta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0