Juldikt på rim... Oh yes!

2008.12.25 kl:00.29

Årets juldikt


December den 24:e är här,
idag ska det firas så det står härliga till.
I mat och klappar och allt vad det innebär,
kan vi vältra oss så mycket vi bara vill.

Maten har förberetts sen länge här hemma,
det finns allt från sill till köttbullar.
Nästan ingenting på bordet tilltalar Emma,
men de andra kommer nog äta tills de rullar...

Efter maten kommer han alla väntat på,
utom jag och barnen som blir rädda.
Bank, bank och ett 'ho ho' hörs plötsligt då,
och alla får paket och känner sig sedda.

Med denna otroligt fina dikt vill jag dig en god jul önska,
och tomten är snäll det lovar jag.
Må nu all stress och alla måsten falla i glömska,
så ses vi en annan dag.

God jul,
ha så kul!

(En extra vers skrevs endast för Fredrik..)

Ett P.S vill jag nu lägga till,
jag önskar dig all lycka med din julklapp.
Att du får öppna det paket du vill,
så du en mungiga får och en strumpa slapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0