Lucia 2008, part III

2008.12.14 kl:00.08

The Hiss


När vi skulle lussa på Träffpunkt,
(vilket i sig kändes lite halvmesigt eftersom vi var tvugna att ha batteriljus...)
så fick vi byta om backstage, typ bakom Åhlens.
Mycket spännande, inte varje dag man kommer backstage på såna ställen...
Eeh ja..

I alla fall skulle vi ta hissen nån våning upp,
och eftersom hissen bara tog 6 personer i taget,
var vi 6 personer som gick i hissen och resten väntade.

Och hissen stannade.
Har aldrig fastnat i en hiss förut,
så jag visste väl inte direkt hur jag skulle reagera,
fast jag har väl aldrig trott att jag skulle bli hysterisk eller så.
Jag känner ju ändå mig själv lite.

Det roliga är att jag typ började asgarva.
För jag tyckte verkligen att det var komiskt.
Det var ju väldigt roligt.
Där stod vi i en hiss, bakom Åhlens,
och hade jättebråttom för vi skulle lussa om bara några minuter.
Så himla otajmat liksom.

Jag tror att de utanför blev mer rädda än vi...
I alla fall vissa... Och kanske nån enstaka inne i hissen också,
som lite diskret tog tag i min jacka när hissen började skaka till lite...

Men det är väl liksom inget att hispa upp sig för känner jag.
alla hade ju mobiler och det finns ju larmknappar och allt.
Ut kommer man ju alltid.

Men det löste sig av sig själv efter att vi tryckt på nödstopp.
Hissen åkte sakta, sakta, sakta ner igen.

Men det var roligt, har alltid velat fastna i hiss.
Speciellt med några man inte känner så väl,
en lite längre tid än 5 minuter liksom.
Skulle räcka med några timmar,
tror det skulle vara ganska roligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0