Vad är det med folk?

2008.12.19 kl:22.05

Folk
Jag säger bara folk...


Jag hade sjukt mycket packning idag på tåget,
och det är nästan att det inte finns nåt värre
än att åka buss & tåg med grymt mycket packning.
Och det var ju inte bara jag som skulle åka hem över julen.

Så, där man ställer väskorna var det rätt fullt.
Men jag lyckades ställa två av mina väskor där
(ja, jag hade tre väskor plus två kassar med mig...)
och så satt jag en bit bort.

Efter ett tag kollar jag bort mot väskorna
och ser att mina två väskor ligger ner mitt i gången.
Vi har precis stannat någonstans och folk strömmar på.
Varenda en kliver/klättrar/hoppar över mina väskor.

Vad är det med folk?
Hur jobbigt/svårt kan det vara att bara resa väskorna upp? 

För det första var det ju troligtivs så att någon, vars väska stod bakom mina,
hade tagit sin väska när denne skulle av och råkade väl putta till mina väskor så de ramlade.
Men ställer man inte upp dom då?
Och ingen av alla dom som fick hoppa över väskorna gjorde ju det heller...

Alltså, det är ju inte bara för mina väskors skull
utan även för att de låg i vägen när de skulle gå förbi.
Och någon har ju faktiskt gjort så att dom låg där.
Dessutom.

Idioter!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är ju stört att det finns så lite plats för väskorna på tåget! Visst, det finns hyllor ovanför alla säten, men har man en gigantisk tung väska har man ingen lust att försöka få upp den där! Det borde finnas flera sådana "bokhyllor" där man kan stapla väskorna på höjden. Folk är bra konstiga.. Man kan ju inte bara lämna väskorna på golvet ifall man har tagit ut sin och flyttat på dem. Jag är riktigt stolt över att jag lyckades få ner allt mitt i en väska! Plus en handväska som var fullproppad visserligen :) Oj, det här blev en lång kommentar. God Jul på dig!

2008-12-20 @ 00:21:45
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0