Korvångest...

2008-07-06 kl: 21:12

Korv upp över öronen...

Ångesten är så stor att den nästan rinner över,
den rinner ur alla ställen som den kan rinna ur,
när jag nu ställt klockan på 04:51.
Det är helt extremt sjukligt tidigt.

Chefsnubben frågade i fredags om jag kunde börja jobba 05:30 istället 06:00.
Jag sa ja.
För vad ska säga?
Att jag inte kan för jag ska göra nåt annat vid den tiden?

Efter att jag sagt ja till den äckligt tidiga starten
på arbetsdagen så kläcker snubben ur sig:

Det blir övertid måndag, tisdag & onsdag nästa vecka.
Till klockan 18:00 alla dagar.

Det är ju inte mänskligt, att stå vid den där maskinen
och svettas ena sekunden, frysa fingrarna av sig i en annan...
Att näst intill stressa ihjäl sig, från klockan 05:30 till 18:00,
bara för att han ska envisas med att köra maskinen på högsta hastighet.
Axlarna värker, fingrarna domnar bort, knäna gör ont,
man tror att ryggen ska gå av i vilken sekund som helst...

På onsdag skulle det gå 17 ton.
17 ton korv.

Fatta hur många korvar det är...!

Man har inget liv när man jobbar på Korven.
Man kan inte ha något liv när man jobbar på korven.
Det finns ingen tid.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag lider med dig!!!

2008-07-08 @ 11:25:56
Postat av: Jennybenny

Du kanske skulle prata med Orup om ni skulle skriva om hans låt lite...bra hanling lixom..."korv upp över mina öron, över hela min kropp.."

2008-07-18 @ 00:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0