Är jag tantig?

2008-03-20 kl:12.02

Klipp, klipp
Igår var jag och klippte mig,
och det är verkligen så att man blir aldrig nöjd när man är hos frisören.
Eller hur?
Eller är det bara jag?
Man runt och kollar sig i alla speglar man kan hitta,
och ansiktet är fullt av
tveksamhet

för man vet ju inte hur man ser ut och det i sig är ju rätt jobbigt.
Oftast blir man kanske mer nöjd efter någon dag.
Jag hoppas på detta, får väl se när jag fixat mitt hår sen idag.

Men frågan är då vad det beror på.
Det är ju ganska troligt att det beror på att man får fixa i håret själv.
För hur ska en frisör, som pratat med mig om helt ointressanta saker i 30 minuter,
kunna veta hur jag vill ha mitt hår?

För håret speglar
                                                                                          personligheten.
Det är min fasta övertygelse.
På precis samma sätt som en persons sätt att äta sin pizza speglar personligheten.
Eller en persons skor. Det är också personlighetsbeskrivande saker.
Det är jag också övertygad om, men det kan vi ju ta en annan gång.

Åter til frisyrer o frisörer.
Slutfrisyren hos en frisör blir alltid tantig, i alla fall på mig.
Fast jag uttryckligen säger att jag inte vill se tantig ut.
Tycker då frisören att jag beter mig
                                                                                                 tantigt?
Eller att jag ser
                                                                                                tantig ut?
Eller att jag pratar
                                                                                                  tantigt?
Använder jag
                                                                                              tantiga ord?

Kanske, eller så är det bara så att det är sjukt svårt att göra någon annans frisyr.

Hur ska dom kunna veta hur jag brukar göra, eller hur mitt hår brukar vilja lägga sig,
även om man försöker förklara?

Ja, eller så kan missnöjdheten i början bara vara en slags ovana också,
för man ser ju helt annorlunda ut, och det måste man ju såklart vänja sig vid.

                                                                                 Hoppas att jag vant mig idag.


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag förstår dig! Jag har frisörskräck.

2008-03-20 @ 12:28:19
URL: http://www.etd.blogg.se
Postat av: Rebecca

Jag är både och. Ibland är jag missnöjd i början och blir nöjd efter ett tag. Eller så är jag nöjd i början och missnöjd sen. Haha! =D
Ha en trevlig påsk! :)

2008-03-20 @ 22:59:34
URL: http://spidermansdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0