Drömprinsen?

 2008-03-25 kl:01.23
(2008-03-24 kl:20.45)

Sitter på bussen till Örebro och skriver detta.
Känns lite fjantigt att dra upp datorn, jag brukar inte göra det bland
folk, men det var så lite folk på bussen, så det kändes okej.
Dessutom kan man ju låtsas att man skriver nåt viktigt, nåt arbete av något slag eller så.


Jag funderade lite på det här med "Den rätte".

Drömprinsen ni vet.
D R Ö M P R I N S E N


Finns han eller ?

Och framför allt, är han bara en, om han finns ?

Alltså, jag har ju bilden klar och tydlig av min drömprins, snygg och prydlig... :)

Nej, men jag har faktiskt en ganska klar bild. Jag vet massor om honom, mer eller mindre viktiga saker.
Frågan är hur bra det är att ha en så tydlig bild? Men jag återkommer till det.

Eftersom jag tror på Gud så tror jag ju ändå att om det är meningen
att jag ska träffa "den rätte", så kommer jag att göra det.
Saken är väl mer att jag inte tror att det är meningen att jag ska det.
Men det är neggo-emma som kommer in  i bilden här.
Så henne kan vi strunta i just nu...

Men om det endast finns en som är menad för mig.
En som passar mig perfekt, vi passar varandra perfekt.


Hur ska man då hitta denna person?


Det är inte direkt så att jag kommer leta ihjäl mig, eftersom jag som sagt tror
att om det är meningen att det ska ske, så kommer det göra det också.

Men

tänk om man gör fel val i livet. Tänk om man missar sin drömprins.

Tänk om man inte förstår att

he   is   the   one.


Men om han är det så borde man ju märka det. Det måste ju kännas speciellt på nåt vis, eller?
Jag menar inte kärlek vid första ögonkastet, för det tror jag inte på.
Det borde ju bara bli ytligt i så fall. Däremot kanske mer något i stil med kärlek vid första mötet.
Det skulle kunna finnas, men mest troligt är att det växer fram. Det var ett sidospår ja... 


Men om det är så att det finns EN "den rätta", så måste det ju finnas andra
som man funkar med, men att det inte stämmer till 100%.
För annars skulle ju alla som är i ett förhållande antingen hittat den rätta
eller ha ett väldigt dåligt förhållande, och så kan det ju visserligen vara.
Men tänk om man då inte inser att man valt fel och missar den rätta! Det är ju superläskigt!
Gå aldrig in i ett förhållande! Det kanske är fel.


Jag skyller på filmen


Det är säkert så att all smörig film man sett i sitt liv haft ett visst inflytande.
Det kanske inte alls är så att det är en sån fantastisk känsla att hitta "den rätte".
Jag kanske bara lurats av alla, alla, alla filmer man sett.
Men jag vägrar tro att det inte finns sådan kärlek.
Jag vill inte släppa den tron, även om det inte är så.
I just denna fråga inspireras jag av Fredrik och väljer att leva i


"den lilla rosa världen"


Även om jag som sagt inte tror att jag kommer hitta nån alls
så kan jag ju få leva på en dröm om att göra det, en önskan.
Men tänk då om det faktiskt är så att jag bara går och hoppas
på något som inte alls finns, överhuvudtaget.

Helt sjukt.
Helt meningslöst.


Fast å andra sidan tar ingen skada av det heller, eller ?


 

"Den rätte" vs Drömprinsen


Sen kanske inte "den rätte" och drömprinsen måste vara exakt samma sak, jag vet inte.

Som sagt, jag har en klar bild av min drömprins.
Jag vet massa viktiga och oviktiga saker om honom,
och det känns som att min drömprinsbild är en slags
mall som alla boys jag möter ska testas i.
Passar dom inte så kastas dom bort som eventuellt pojkvänsmaterial
Haha. Kul att ja skriver detta, och använder ett av de värsta orden jag vet.
Men det är ju kul att använda det ordet, för det är inte så "jag".


Men det är ju ialla fall ganska i idiotiskt med alla dessa krav.
För de kanske inte alls måste finnas hos "den rätte",
för att han ska vara rätt för mig.
Vet jag hur "den rätte" ska vara?
 
Eller så finns alla dessa "krav" på min "den rätte" därför att Gud har
planterat dom i mitt huvud, för att jag ska vänta tills jag träffar honom.

Vissa resonemang som jag för här är kanske lite mystiskta,
men det är ju bra för mig om jag kan får tro att det är så här att:

Han kommer komma, men inte förrän det är dags, och det vet bara Gud när det är.
Alltså finns det ingen anledning för mig att vara "desperat" singel
och leta pojkvänsmaterial (där kom det igen. Hehe.)
Skitbra tänk också! :) 

Det här är ju bara funderingar på en buss,
och en del mer seriöst än annat, det hoppas jag framgår!
Fast å andra sidan, stunt samma om det framgår eller ej. 
Men om du tycker jag är helt idiotisk, skriv då det för tusan! :)
 



Dagens låt: Hjärtat - Galenskaparna & After Shave, från Monopol.
Det är verkligen en bra låt har jag kommit på. Seriöst bra alltså.


Kommentarer
Postat av: andreasanton

Nej, sitter här och kollar in din blogg :D

2008-03-25 @ 01:48:35
URL: http://andreasanton.blogg.se
Postat av: The Fredd

hehehe! Kul att min rosa lilla värld inspererar

2008-03-27 @ 10:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0