I don't think I can dance

2008-03-26 kl: 22.54

Vart är de lediga lägenheterna?

Hittar ju inte en enda.
Ska försöka att inte bli stressad över detta.
Inte än.



I don't think I can dance

Kollade på "So you think you can dance" förut.
Det var faktiskt ganska skoj.

Är inte så mycket för dansprogram annars.
Men det som  jag verkligen tycker är bra är ju juryn.
De är ju sjukt mycket mer seriösa och icke-elaka än Idol-juryn.

Kan ju givetvis bara uttala mig om den gamla Idol-juryn,
för den nya får vi ju se hur den blir.
Ska bli väldigt spännande.

I alla fall så verkar "So you think you can dance"-juryn
inte alls se någon tjusning i att håna folk.
Visst, det är raka och ärliga, men de är dessutom snälla
och uppmuntande till folk som dansar kanske inte dansar
på en riktigt så hög nivå som dom letar efter.
De säger istället till dom att fortsätta dansa och utveckla sin stil.
Eller helt enkelt att just deras dans inte är något
som passar i just det här programmet.

Men det är aldrig något i stil med att "du suger".
Eller, "de som har sagt att du kan har ljugit",
som Idol är fullt av.

Jag tycker det är skönt att de inte tar ifrån folk glädjen i att dansa.
Visst, jag kan också skratta åt folk som sjunger illa i Idol,
men om de här människorna mår bra av att sjunga måste dom
ju få göra det också. Alla har väl rätt att hålla på med något kreativt.
Man ska väl bara uppmuntra till att hålla med dessa konstformer!?
Jag har ändrat inställning något sedan förr i tiden,
men jag tror det är bra med tanke på mitt framtida yrke.
En sångpedagog måste ju ändå kunna uppmuntra alla elever
och inte bara de som råkar vara på en högra nivå.

Det är ju roligt att folk vill hålla på med musik, dans, teater, whatever.

Mer kreativitet, kultur & estetiska uttryckssätt till folket!

Dock ser man ju ändå fram emot en ny Idol-säsong.

Nu ska jag sova.
Hade tänkt att försöka få mer än 4 timmars sömn inatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0