Bakpulver

2008-05-18 kl: 16.14

Mitt bästa sconesminne!

Nä, det här är nog inte mitt bästa sconesminne,
som i det var de godaste scones jag ätit,
dock är det mitt bästa sconesminne som i
dessa scones kommer jag aldrig att glömma,
eftersom de gett mig men för livet i mitt fortsatta sconesätande...



The Story

Året skulle kunna varit 2002, jag befann mig hemma hos en vän
i staden jag gick i skola, han bodde på "skattesmitargränd"...
Hans mamma hade bakat scones, och jag vill minnas
att hon var på väldigt gott humör och väldigt gärna ville
bjuda oss på dessa nybakade läckerbitar.

Problemet var att jag tror att hon förväxlat tsk-måttet med dl-måttet.
För jag tror snarare att det var ett par dl bakpulver i än 2 teskedar,
(eller hur mycket bakpulver man nu brukar ha i scones.)
Det var helt enkelt inte så gott.
Det var faktiskt inte alls gott.

För mycket bakpulver smakar faktiskt riktigt vidrigt.
Det blir alldeles strävt och konstigt i hela munnen.
Men hon var ju så glad och ville verkligen att vi skulle äta massor,
så vi kunde ju inte med att säga att dom knappt var ätbara.

Sen dess så känner jag nästan ingen annan smak är bakpulversmak
när jag äter scones, den smaken liksom tränger igenom och den
ger mig väldigt starka flashbacks till denna fina tid i mitt liv.

Dock var det ju ett bra tag sen jag åt detta snabbakade bröd,
så jag kanske skulle baka lite scones ikväll.
Det är ju lite mysigt på nåt vis.



Det blev ju faktiskt scones sen också...

      

Kommentarer
Postat av: alec

Åh jag bakar scones varje helg :) mums!

2008-05-18 @ 22:40:50
URL: http://alecstar.blogg.se
Postat av: The Fredd

Gött Emma! Bra scones minne. Härligt! Det blir poäng för detta uppdrag

2008-05-19 @ 00:05:33
Postat av: EmmaPQ

Ja, det hoppas jag verkligen det blir! Jag har ju faktiskt ansträngt mej idag.. hehe.. Var tvungen o gå och handla till de där sconesen...

2008-05-19 @ 00:27:12
URL: http://emmapq.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0