Belåten? Nöjd? Tillfreds?

2008-05-04 kl:22.40

Nöjd ?

Ibland kan man verkligen önska att det inte var så svårt 
att bara vara tacksam över det som man faktiskt har i sitt liv.
Men istället är det så mycket lättare att vilja ha så mycket mer.

Givetvis är det ju bra att ha mål i sitt liv,
att ha saker som man strävar efter,
för att komma vidare i livet.

Men man är så dålig på (eller i alla fall är jag det)
att vara nöjd.

Nöjd 
Tillfreds
Belåten



Jag försöker verkligen var tacksam över mitt liv.
Jag har massor som jag är nöjd med.
Saker som jag velat göra länge, får jag nu göra.
Då ska man väl vara nöjd och glad och tacksam och tillfreds med livet?

Men hur lätt är det att inte koncentrera sig på det man är missnöjd med? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0