Svar på allt!?

2008-05-15 kl:23.18

Jag undrar...

118100 har en ny tjänst; Svar på allt.
Ställ vilken fråga som helst och sms:a den till 118100.
Sjukt kul grej måste jag ju säga.

Har inte kommit på nån vidare rolig fråga att ställa
men i helgen när min familj var här så undrade dom
hur stort Örebro var, och eftersom jag inte visste svaret,
och eftersom vi var i stan så kunde jag ju inte kolla upp saken.
Men då kom jag och tänka på denna lila tjänst och testade den.
Efter ca 30 minuter kom svaret:

"Örebro har 101 000 invånare. Hoppas att det blir fler... :)"


Min syster hade nu testat tjänsten och skickat frågan:

"Hur bred är en lastbil, standardmodell?"

Hon har inte fått svar än.
Jag kollade in hemsidan.
Frågan ligger under obesvarade frågor.
Man kan gå in där och hamna på besserwisserlistan
om man kan svart på en sån där obesvarad fråga.


Lite info om tjänsten då:

Det kostar 12 kr att få en fråga besvarad (plus vanlig smsavgift.)
Om dom inte kan besvara en fråga får man nästa svar gratis.
De försöker verkligen besvara alla frågor, men det kan ta lite tid ibland.

Jag tycker det här en otroligt kul grej.
Måste bara komma på en rolig fråga.


Sms:a en fråga till 118 100.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0