2 plattor och 1 ugn

2008.11.07 kl:22.40

Det var det här med studentkök...


Jag undrar lite hur man tänkte när man gjorde mitt kök,
dom som tänkte och gjorde det, om dom ens tänke vill säga.

Det finns alltså två plattor (en stor & en liten) och en liten ugn,
men man kan inte använda ugnen och stora plattan samtidigt.
Alltså kan man bara använda 2 plattor eller ugnen och lilla plattan.

Oftast är det ingen problem, men som idag så skulle jag:
- göra lax i ugnen
- koka ris
- steka morötter + majs (kanske låter konstigt, men skulle blanda allt med riset...)
- koka ärtor

Det blev ju ganska avancerat och tog lång tid.
Fick ju först koka riset, sen koka ärtorna och sen steka morötter + majs.
Under tiden var laxen i ugnen.

Visst att jag inte hade kunnat göra allt samtidigt ändå,
eftersom det då behövts tre plattor,
men jag hade åtminstone kunnat steka morötter + majs samt kokat ärtorna
under tiden som riset kokade och laxen var i ugnen.
Nu var jag ju tvungen att vänta tills riset var klart och allt tog lång tid.


För övrigt är lax väldigt gott
och jag har ätit fisk massor denna vecka.



Ja, dagens i-landsproblem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0