Imorgon-ångest

2008.11.24 kl:00.28

Åh nej, inte vfu igen...


Idiotiskt att blogga nu.
Jag borde verkligen sova!

Imorrn börjar vfu:n igen.
Och jag ska tillbaka till att sitta och uggla på matte-, fysik- och biologilektioner,
samt känna mig totalt meningslös och utan att ha minsta funktion.

Jag har kommit fram till att denna termin,
och speciell vfu:n inte bara är tråkig,
utan mestadels meningslös också.
Och det i sig kan störa mig rätt mycket,
eftersom att jag tar lån och betalar pengar för min utbildning.
Den här terminen känns helt bortkastad.

Visst, jag har lärt mig, och kommer lära mig saker under pedagogiken,
men i princip ingenting som vi läser om har någon relevans för mitt framtida yrke.
Det kanske har relevans för folk som ska bli lärare i vanliga skolor och förskolor,
men inte för mig som ska bli sångpedagog och förhoppningsvis jobba på Kulturskola.
Det kan irritera mig så obeskrivligt mycket att
alla som läser till lärare helt promt ska lära pedagogiken ihop!
Det handlar ju om så olika saker, så varför varför varför??

Men nu är det som det är,
mer än halva tiden har gått iaf.
Tack och lov!

Dock är det som sagt två veckor vfu som ligger framför mig nu.
Och nu stör jag mig mest på lokaltrafiken här.
Nu har de ändrat busstiderna sen förra vfu-perioden,
så jag måste åka hemifrån en kvart tidigare.
Och det kanske inte låter så jobbigt,
men det är det när det handlar om klockan kvart över 6...

Imorrn blir det en lååång jobbig dag.
Usch.

Kommentarer
Postat av: sofia

Hejsan fin blogg :)



Tänkte bara kolla med dig om du har några tatueringar eller piercat dig någonstans förutom kanske öronen? I vilken ålder gjorde du det isåfall? Och hur ser din tatuering ut? Om du inte har varken tatuering eller piercing, är det något du tänker skaffa eller är det något du är emot?



Vore tacksam för svar :)

Ha en trevlig fortsatt dag, kram Sofia D

2008-11-24 @ 21:21:18
URL: http://ssimpi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0