Bara musik, eller?

2008.11.06 kl:21.08


Jag har inga andra intressen än musik!
...eller?


Nu har ett nytt nummer Fotnoten kommit ut,
det är Lärarförbundets tidning för musik-, dans-, drama- och teaterlärare.
Jag är iaf med där som ett sånt här studentporträtt,
eller vad man ska kalla det...
Dom brukar ha nån intervju med nån som studerar till
musik-, dans-, drama- eller teaterlärare då.

Ja, det roliga är att en del av mina svar verkligen låter sjukt barnsliga.
Eller så är det för att man är ovan att läsa om sig själv.
Visserligen är jag väl inte världsbäst på att uttrycka mig,
men det låter som att det är ett barn som säger vissa saker.
Jaja.

Att jag säger att "jag har inte några andra intressen än musik!",
låter ju rätt stört. Men jag tror inte jag sa det exakt så...
I alla fall så känns det så ibland, att jag inte har några andra intressen.
Speciellt när det är det man håller på med hela dagarna.
Men även i andra sammanhang, till exempel när man träffar nya människor,
som inte är intresserade av eller håller på med musik.
Då kan det kännas som att man inte har något att prata om,
fast så är det nog egentligen inte.

Fredrik räknade upp flera andra grejer som jag ju faktiskt är intresserad.
Så jag har nog andra intressen också, när jag tänker efter.
Har liksom bara inte tänkt på de grejerna förut,
att man kan se dom som intressen, att dom faktiskt är intressen.
Men det känns ändå bra.
Hade varit rätt tragiskt att inte ha ett enda annat intresse än musik..


http://www.fotnoten.se/ kan man läsa artikeln.
Klicka på "Student" och på "Pengar är inte allt".

I papperstidningen finns även en mycket vacker bild på mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0