Alex Schulman

2008.11.13 kl:22.49

och 1000 apor...


Halva Debatt idag handlade om Alex Schulmans blogg.
Hade aldrig läst den, så jag var ju tvungen att kolla in den nu.

Har alltid trott att jag tyckte sjukt illa om honom,
utan att egentligen ha en susning om vad han faktiskt gör.
(Otroligt illa av mig. Inte okej.)

Men på Debatt så kändes det ändå som att allt var så överdrivet mot honom,
att folk liksom överreagerade rätt så rejält.
Han verkade ju liksom nästan lite rolig...

Det verkar lite som att folk inte kan förstå att andra tycker saker är roligt,
som dom själva inte tycker roligt.
Dock så tycker jag själv också så om vissa saker,
till exempel Jackass-humor.
Det gör mig nästan förbannad, och jag har verkligen noll
förståelse för folk som tycker det är roligt.
Så där kanske jag inte hade nåt att säga till om...

Eller så tycker dom inte att man faktiskt kan skämta om allt.
Och det tycker ju inte jag heller egentligen,
så det kan jag inte heller sätta emot dom...
(Om jag inte har ändrat mig på den punkten...)

En annan tanke om Alex Shulmans "mobbing-bloggande" var typ att
världen bara blir mer elak. Det blir både lättare, vanligare och mer okej
att vara elak mot folk, mobba folk, med hjälp av internet då, och detta kommer bara eskalera.*
Och att ungdomar behöver goda förebilder.
Ja.
Och att Alex Schulman inte är en sån.

Men iaf, efter att ha kollat in det här med 1000 apor lite,
så är i alla fall inte jag upprörd.
Det betyder alltså att alla i debatt överreagerade...
Typ.

Men det betyder inte att han är min nya Idol
eller att jag kommer börja följa hans blogg slaviskt.
Det betyder nog bara att jag tycker det är obvious
att han skämtar, att han inte är seriös, att det är humor.
Och ja, vissa saker är lite småskoj,
och vissa är det inte.





* Eskalera är ett ord som jag verkligen gillar. Det är liksom snyggt, vackert, fint, på nåt vis. Me like iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0