Den petar på mitt hjärta

2008.10.28 kl:19.25


Berörd.

Jag lyssnar ju inte på radio så ofta.
Otroligt, väldigt sällan skulle jag snarare säga.
Men i helgen när vi var hos Jolle hörde jag en låt på radion.
Och då fick jag akut inspiration och ville skriva en låt,
vilket i sig är rätt knäppt för att jag inte skriver låtar, och inte kan skriva låtar.
(Har dock inte hunnit med det än, men kanske kan det bli nåt nån gång...)
Men jag kände bara att det fanns massa saker i mig som behövde komma ut,
och visst, så vet jag ju redan att det  är, men jag har väl inte direkt tänkt tanken
att de känslorna skulle få komma ut genom en låt, men det kanske är rätt sätt,
vem vet?

I alla fall så la jag namnet på snubben som sjöng, på minnet.
Och nu när jag lyssnade på låten igen så bara bubblade det upp en massa känslor.
Både knäppt, konstigt och stört...

Har ingen aning om varför just den här låten berör mig så sjukt mycket,
men det gör den och här är den:

http://www.youtube.com/watch?v=ZBzd6xKmmsw

Kommentarer
Postat av: emmelie

jag gillar låten..

2008-10-30 @ 10:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0