Koncentrera dig

2008.10.28 kl: 22.23


Koncentrationssvårigheter...

Jag behöver lära mig att koncentrera mig på en sak tror jag.
Den där himla låten som jag skrev ett inlägg om nyss,
den sitter inne i mitt huvud och gnager.
Den vill inte försvinna och den gör att jag inte kan plugga.
Har en del kvar att läsa tills imorrn, men det funkar inget bra,
för jag kan inte koncentrera mig just nu.
Jag blir sån ibland, att det helt enkelt bara inte går.
Det är ju superirriterande, för jag måste ju!

Kan också bero på att jag blev helt sjukt seg i huvudet efter den sista föreläsningen idag.
Den var verkligen obeskrivligt tråkig.
Eller kanske inte föreläsningen i sig, men föreläsaren. Ojoj.

Föreläsningen före var superintressant och föreläsaren var skitbra.
Sen kommer denna snubbe upp och är helt seriöst den tråkigaste jag lyssnat på, ever.
Då går det inte att varken försöka koncetrera sig eller hålla sig vaken.
Han tappade alla i hela aulan på 4 sekunder, och det är sant.

Till skillnad från den första föreläsaren, hon höll alla uppmärksamma
ända tills det var slut, tills det var helt slut (det kan man aldrig tro, men det är sant...)
Det var första gången folk inte började packa ihop innan föreläsaren
sagt sina sista ord, för det gör alla alltid annars (vilket är sjukt irriterande...)
Men hon lyckades hålla alla båda intresserade och uppmärksamma.

Men som sagt, efter föreläsning 2 har jag varit helt sjukt seg.

Stört att det hänger så otroligt mycket på föreläsaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0