TV

2008.10.03 kl: 19.29

Music, Music, Music.

Musikmaskinen måste vara ett av de sämre underhållningsprogrammen
som har med musik att göra som går på TV i dessa dagar.
Jag är trött på alla dessa program.
Doobidoo, Sing-a-long, Singing Bee, Musikmaskinen osv...
Det känns som att alla försöker komma på nåt nytt
för att bli lika stort som Så ska det låta.
Det kommer dock aldrig ske, för Så ska det låta kommer
alltid vara det bästa tävla-i-musik-på-nåt-vis-programmet.

Visserligen kanske man inte helt och hållet kan jämföra
Så ska det låta med de andra programmen, för de har ju inte riktigt samma syfte.
Så ska det låta har ju ett mer musikaliskt syfte,
och det är ju det som gör programmet mycket roligare att se på, enligt mig då.
Så ska det låta är kvalitet!
Jämför bara husbanden i alla program...

Men just Musikmaskinen är så otroligt fjantigt tycker jag.
Så fåniga grenar som jag stör mig på.
Till exempel att "sjunga" så starkt dom kan,
så mäter dom i decibel då.
Dom tävlande sjunger ju inte ens, dom skriker.
Jag tror verkligen att om dom inte bara vrålade på,
skulle dom kunna sjunga mer hälsosamt och ändå
sjunga så mycket starkare, med bara lite teknik...

Sing-a-long tycker jag inte heller är speciellt kul.
Det är sällan att deltagarna ens kan sjunga,
och då tycker inte jag det är så kul...
 Men som sagt, syftet med det programmet är ju inte det musikaliska.

Singing Bee är också otroligt fjantigt.
Mest irriterande är ju Hanna Hedlund som programledare.
Sen tycker jag dessutom att tävlingens regler är dåliga.
Det är ju inte rättvist nånstans att om alla före dig klarar sig,
så åker du ut, utan att ens ha fått försöka.
Fast att du kanske klarat dig helt felfritt hittills,
och de andra kan ha klantat sig tidigare.

Det som är mest okej är ju Doobidoo.
Det går att se på och har en del ganska roliga moment.

Men Så ska det låta regerar underhållningstv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0