Förändringar - me like! ibland...

2008.09.19 kl:00.49

Nytt system = Bra system ??
Jag säger njaa...


På skolan har dom fått för sig att byta ut hela systemet med utskrifter och kopiering.
Det funkar sådär.
Det bästa är att ingen fått någon information om det nya systemet,
eller ens att det gamla skulle ersättas med ett annat...
Helt plötsligt gick det bara inte fylla på sitt kopieringskort, eller köpa nya,
för maskinerna som brukade användas till det är borttagna. 

Då ska man tydligen bara förstå att man istället ska logga in på de nya kopiatorerna
med sin studentinlog, och där har man då ett konto för både utskrifter och kopior.
När utskrifterna/kopiorna är slut ska man fylla på kontot med sitt Visa-kort
på en speciell internetsida, som man fått massa info om... (not)
När man ska skriva ut måste man också gå in på nån himla sida
och kryssa i vad man ska skriva ut och skriva in sina inloggningsuppgifter.

Okej, det är bra. När det funkar.
Det är smidigt att utskrifter & kopior är på samma konto. Om det funkar.
Det är smidigt att slippa ett extra kort att hålla reda på. När det funkar!
Men det gör det ju inte!

Igår kväll när jag skulle skriva ut och kopiera inför mitt seminarie
hade hela systemet ballat ur. Det gick inte logga in,
och alltså inte att komma åt sina utskrifter/kopior.
Det har inte funkat på hela dagen idag.

Jag är inte den som är den, jag har inget emot förändringar.
Men när jag behöver skriva ut uppgifter som jag ska lämna in,
och det inte funkar för att dom mitt i terminen ska ta in ett helt
nytt system som ingen verkar ha koll på, istället för att göra detta
på sommaren när universitetet inte är fyllt av studenter som behöver 
tillgång till skrivare och kopiatorer, blir jag sur!
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Va? Har de bytt ut skiten helt nu? Man borde ju åtminstone få använda upp de kopior och utskrifter som man har betalat för innan. Håller med om att det är helt stört att byta utan att säga nåt! Skitdåligt.

2008-09-19 @ 11:06:23
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0