Läs, läs, läs, läs, läs...

2008-09-16 kl:13.19

Jonathan! Jag ser ljuset... Jag ser ljuset...!
Eller inte.
Jag ser inget ljus i pedagogiktunneln.

Vanligtvis, eller i alla fall är jag van vid det, så förbereder man sig för något,
man genomför det man förberett sig för och sen kan man pusta ut lite, slappna av lite.
Men så är det verkligen inte nu. Inte nånstans faktiskt.

Helst ska man väl börja läsa till nästa seminarie,
innan det förra ens har börjat, men hej hej... 

Det är samma sak hela tiden.
Jag borde bara gått raka vägen hem och satt mig och läst
idag efter seminariet, men det går ju inte.
Jag orkar inte det!
För mitt huvud är fyllt av någon slags gegga.
Helt tjock och seg är den och fyller ut varenda lite millimeter i min hjärna.
Troligtvis är den lite åt det gul-orange-bruna hållet i färgen.

Jag satt ju och läste hela dagen igår,
plus att jag steg upp halv sju för att läsa det sista innan seminariet idag.
Och det är ju också halvkorkat, för sova kan ju vara en bra grej mitt i allt...

Sen kanske jag skulle kunna bli lite bättre på det här med

framförhållning.

För jag blir rätt irriterad på mig själv när jag inser att det jag sitter och läser
klockan 8 på morgonen idag faktiskt är väldigt intressant,
men eftersom seminariet börjar klockan 9, så finns det ju
ingen chans i världen att allt hinns med att läsas.
Och det är ju dumt.
Det är SÅ dumt!

Därför SKA jag hem och läsa sen.
Ikväll SKA jag läsa. I alla fall en stund, för jag tycker ju verkligen det är intressant.
Man är ju så dum ibland!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker det är ganska ironiskt att pedagogiken är så grymt opedagogiskt upplagd. Verkligen korvstoppningsmetoden hela tiden. Finns inte en chans att man hinner ta in och förstå allt man måste läsa, hur intressant det än må vara. Men jag ska väl göra som du snart. Börja läsa igen..

2008-09-16 @ 14:13:10
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0