Jag hatar inte arbetsförmedlingen

2009.04.17 kl:18.09

Och inte alla som jobbar där heller...


Idag har jag skrivit ett långt mail där jag beskriver arbetsförmedlingen på ett positivt sätt.
Det är inte speciellt vanligt att man hör positiva saker om det stället,
men jag reagerade så stark när jag läste Navid Modiris blogg att jag kände mig tvungen.
http://navid.gp.se/?p=306

Jag kände att jag var tvungen att säga min åsikt i frågan.
Jag tänker inte lägga ut hela mitt mail här, men jag skriver om det eftersom det var
så roligt att skriva ett mail av det slaget. Jag brukar inte skriva sådana texter 
(bara när jag diskuterar saker med Fredrik på facebook, men det är liksom
inte riktigt samma sak ändå...) men kul var det.
För jag kände verkligen att jag hade något att säga här.

Och det är inte det faktum att både min mamma och min syster numera
jobbar på arbetsförmedlingen som gör att jag har en positiv syn på stället.
Eller jo, självklart har det delvis med saken att göra, men endast på det viset
att jag fått mer insyn i hur hela systemet fungerar. Det största problemet i
vårt samhälle just nu och i folks inställning till arbetsförmedlingen,
är att det är så otroligt många som har fel förväntningar och som helt enkelt inte
vet vad arbetsförmedlingens funktion är, vad deras uppgift är.

Det handlar liksom inte om att jag kan gå dit som arbetslös
och gå därifrån med ett jobb, vilket otroligt många verkar tro.
Många verkar tro att man bara kan lämpa över sitt problem som arbetslös
på en handläggare på arbetsförmedligen och sedan ska problemet vara löst.
Att man har ett eget ansvar över situationen spelar tydligen ingen roll.

Dessutom kan jag lova att alla som jobbar på arbetsförmedligen
inte gör det för att de vill göra livet surt för andra...

Ja, nog om detta kanske.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åhh...

Var inne och läste hans inlägg, jag blev så sur på alla tröga, otacksamma människor så jag var tvungen att kommentera !

Ska sätta mig imorgon och skriva ett långt mail till den där idioten!!

Suck...

2009-04-17 @ 22:58:34
Postat av: EmmaPQ

Gött Linda! Lite engagemang mot alla som inte har en aning..

Dock brukar hans blogg vara bra och han driver också en annan bra blogg och har bra tankar, så man ska inte döma honom bara för detta.

Information är vad folk behöver.

2009-04-17 @ 23:14:40
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Wachen

Helt rätt Emma! AF:s handläggare får ju ofta skit för saker som är utom deras kontroll.



Dessutom kan man ju byta handläggare om man anser sig vara kränkt etc.. Aja. AF behöver lite support iaf, allt jag ville säga.







2009-04-25 @ 18:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0