Packa

2009.04.07 kl:10.57


Om att packa en väska
det är en konst i sig


Det här kan anses något nördigt och så, men whatever.

Jag brukar alltid göra en mycket seriös lista på hur jag ska packa innan jag ska åka någonstans.
Och imorrn ska jag ju åka till Småland så häromdagen började jag på en Påsk-packlista.
Det är bra att börja i tid för då hinner man komma på allt man behöver ha med sig.

Jag brukar göra den i Excel med olika kolumner;
Kläder, Saker & Att göra innan jag åker.
Sedan finns det en lite mindre kolumn bredvid var och en av dessa
där det är meningen att jag ska kryssa i när jag är klar med detta,
eller har packat ner den aktuella saken.
Ja, jag tycker det är roligt att göra sånt här,
och dessutom glömmer man oftast ingenting.

I vilket fall så kände jag att jag hade skrivit alldeles för mycket saker i Kläder-kolumnen.
Så då gjorde jag en ny lista, en outfit-lista.
Det är kanske nu vi kommer till det nördiga.

Jag skrev upp Dag ett till Dag nio, eftersom jag kommer behöva kläder till nio dagar,
och så skrev jag en outfit efter varje dag.
När jag kom till dag nio, hade jag använt olika kläder varje dag,
men hade andå en del oanvända saker kvar.

Så, då var det bara att plocka bort!
Jag ska iaf inte ha med mig mer än en outfit per dag.
Det är ju fruktansvärt ondödigt.
Så det här var ju jättebra...

Jaja, man kanske kan ha samma kläder två dagar också..
Men inte i rad, absolut inte två dagar i rad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0