Snustorrt

2009.04.07 kl:02.25


Bara man pressar tillräckligt hårt så...


Jag har en sån extrem bloggtorka just nu.
Det stör mig lite.
Jag vill ju skriva,
men jag vet verkligen inte om vad.

Det händer minst en gång om dagen att jag klickar på "Nytt inlägg".
Sen sitter jag och försöker skriva något, men det kommer inget.
Absolut ingenting.

Och jag inser att det inte hjälper att sitta och stirra i en tom ruta.
Det hjälper heller inte att jag faktiskt ibland kommer på saker
som jag skulle kunna tänka mig att skriva om.
För när jag kommer hem och ska blogga lite,
då har jag ingen lust att skriva just det.
Och har jag ingen lust,
så går det bara inte att skriva.

Jag kan inte skriva något för skrivandets skull,
jag vill ju ha något slags syfte med det jag skriver...
Även om det kanske inte alltid framgår så tydligt.

Det som stör mig mest är att detta stressar mig, rätt mycket faktiskt.
Jag menar, det är ju bara en blogg.
Men eftersom att jag faktiskt har haft en liten trogen skara med läsare
så vill jag ju skriva något.
Det är klart att ingen fortsätter läsa en blogg som aldrig uppdateras.
Det fattar ju till och med jag.

Så nu har denna blogg gett mig lite prestationsångest.
Heja.
Vad bra!
Precis vad jag behöver mer av...
Eeeh.

Nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0