Sommarcirkus

2009.04.02 kl:22.14

Ascoola konster gör vi allihopa...



Nu är det snart sommar...
Det innebär i år en del spelningar, en hel del jobb massor med korv.
Ett antal år tillbaka innebar det något helt annat.

När jag var liten brukade jag och min syster ha cirkus
på vår trädgård tillsammans med våra grannar/kompisar.

Min syster kunde gå på en liggande tunna.
Det var vår blåa vattentunna
(som det brukade regna i och sen vattnade pappa med det vattnet).
Det var iaf ascoolt.
Jag kunde aldrig det där...

Jag hoppade på studsmattan.
Det var dock ingen sådan studsmatta dagens barn har på sina trädgårdar.
Denna var kanske 1 meter i diameter och hade ingen studs alls.
Typ.

Sen minns jag inte vilka fler fantastiska konster vi bjöd på. 
Men det var säkert sjukt bra...

Men vi gjorde strutar av papper, poppade popcorn och lade i strutarna.
Och sen sålde vi dessa tillsammans med saft, till circusbesökarna.

Vi bjöd till exempel in våra familjer, grannar och vår lågstadielärare.

Det var roligt.
Skitkul faktiskt.

I sommar skulle jag hellre ha Cirkus på trädgården än att stå på Korven,
men tyvärr får jag nog inte in så mycket pengar på Cirkusverksamheten...


Kommentarer
Postat av: Daniel

När jag var liten sålde vi teckningar. Det var också kul. Speciellt hur vi prissatte dom...



- Den där har ju med en sol, den får kosta en krona mer.



Och så pratade vi jätteofta om att ha föreställningar och sånt, och vi bjöd in en massa också, men så blev det aldrig nåt, för vi kunde inget. Men viljan fanns där i alla fall. Och det är ju bra.

2009-04-03 @ 00:14:24
URL: http://danieljonasson.net
Postat av: EmmaPQ

Vi brukade också rita teckningar. Och julkort. Och så gjorde jag och min kompis en tidning som vi kopierade upp på min mormors jobb och sen gick vi runt i halva stan och knackade på hos folk och sålde tidningen...

2009-04-03 @ 01:23:10
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Elena

Gillar du att resa? =)

2009-04-03 @ 21:52:09
URL: http://elenasobrino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0