Vengaboys - We're going to Ibiza

2009.08.27 kl:12.37


Dagens 90-talsvideo
Torsdag

Vengaboys - We're going to Ibiza (1999)




Jaha, vad ska man säga om det här då...

Jag får några minnen när jag hör denna låten.
För det första så påminner den mig starkt om Ruindisco!
Det var alltså, för den oinvigde, ett slags utomhusdisco som anordnades sommartid.
Det kallades "Ruindisco" därför att discot hölls i närheten av slottsruinen i Sävsjö.
Det var grejer det, eller..?

Tror att det mest var ungdomsfylla där, men man minns det ändå som coolt.
Tror dock att ruindiscona kanske var lite större precis innan "min tid".
Dom lades ner sen, av en eller annan anledning...

Jag vet också att jag har den här låten på singel, men inte för att jag köpte den,
utan för att jag vann den på skiv-hjulet på Liseberg (som nu är film-hjulet).

Till videon då. Ja, hej hej bautabröst. Så mycket mer finns egentligen inte att säga.
Och låten är ju riktigt tråkig, det händer i princip ingenting.

Gruppen har gjort ett par album och upplöstes 2004. 2006 återförenades dom
tydligen igen, men dom verkar inte ha släppt något nytt material sedan 2000.

Andra hits är t.ex;
We like to party
Boom, boom, boom, boom!
Uncle John from Jamaica

Kommentarer
Postat av: Joel

tunga lyrics...



Har minnesluckor från hela gymnasiperioden där jag kan minnas enstaka ord från dom här låtarna. I just det här fallet så gör dock inte minnesluckorna någonting. Jag var verkligen värdelös med tjejer på den tiden.



hmmm...



tack för minnena...



Jag går och gråter en stund nu.

2009-08-27 @ 17:10:29
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Fredd

Det enda i denna låt som är lite chatchy är frasen "fly away on venga airways. Flying high, Ibiza sky" annars så har denna låt inte ett skit. Ja, åter igen så får detta mig att tänka på Ida Lidvall som tyckte detta var jätte bra. Hon har haft och har fortfarande suspekt musiksmak.



Och desse Ruindiscon elelr Urindico som vi så skämtsamt kallade dem, vilken grej va. Eller kulturdiscorna, då var det tufft

2009-08-27 @ 23:23:49
Postat av: EmmaPQ

Tack och lov att jag inte var med i Spanien med Joybells. Dom åkte ju till Ibiza då. Jag slår vad om att jag hade sjungit på den låten dygnet runt i evighet.

2009-08-27 @ 23:35:51
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0