Idag, tisdag

2009.12.16 kl:0.38

JULEN, är den här?

Har ingen julfeeling alls, men kanske försöker kompensera det med
att bara blogga jullåtar och inget annat, vad vet jag...?!

Därför tänker jag nu skriva ett litet "idag gjorde jag det här"-inlägg,
inte alls i stil med vad jag brukar skriva, men skit samma.
Idag har varit en lång dag. Lååång alltså.

Först hade vi examination i ensembleledning - kör, dvs man skulle
lära ut och leda en sång till en kör. Varje person hade 15 minuter
på sig. Dock hade jag inte tänkt så långt i all stress. Hade inte alls
tänkt så mycket på hur annorlunda kören skulle vara på examinationen
mot hur den varit på lektionerna då vi övat på det här..
Helt andra människor som kan läsa noter på ett helt annat sätt.
Jag hade i princip bara koncentrerat mig på hur jag skulle lära ut
stämmorna och inte tänkt på att min låt var så lätt (och kort) så att alla
satte den avista utan att jag ens behövde spela igenom stämmorna.
Och att jag helt plötsligt hade massor med tid över..
SUCK på det! Därför gick det dåligt, för jag var alldeles för oförberedd
för resten. Och så blev jag förbannad på mig själv efteråt att jag inte
kom på i stunden vad jag kunde gjort. Men ja, nu är det inget att bry
sig om egentligen..

Sen hatar jag snön också! Det vet vi ju redan, men vad schöön!
Jag skulle till min kurator på vårdcentralen och tänkte ta bussen från
Universitetet. Dock råkade jag missa den med någon minut och fick
gå hela vägen. Det är egentligen inte jättelångt, men jag hade bråttom
och det snöade järnet och var väldigt halt så jag trillade två (2) gånger!!
Jag blev förbannad. Och jag kom sent.

Jag var alltså hos kuratorn förut, och jag märker att det har hänt så
sjukt mycket saker i mitt sätt att tänka. Bra saker! Det är ju gött.
Och eftersom jag ska hem över jul och till Gambia sen så var detta
sista gången på ett bra tag. Och, hon sa att jag fick ringa om jag ville
och behövde ha en ny tid efter Gambia. Hon sa att "du kanske inte
behöver komma hit efter Gambia". Dvs, hon tycker också att det hänt
saker och att jag kanske inte behöver gå dit mer.

Det är ju verkligen positivt samtidigt som jag blir lite rädd ändå,
eftersom det har varit så sjukt bra och hjälp så sjukt mycket..
Tyvärr är jag ju inte säker på att jag kommer klara att fortsätta som
det är just nu, på egen hand. Men, i så fall är det ju bara att fortsätta
att gå dit iofs. Känns ändå gött att både hon och jag märker att det
hänt bra saker med mig. Har ändå inte gått hos henne så jättelänge.

Ja, men nu är jag nog nöjd.
Hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0