E.M.D - Välkommen hem

2009.12.24 kl:01.05

Dagens jullåt
Onsdag

E.M.D - Välkommen hem


Känner bara att jag har lite åsikter här...
Det faktum att E.M.D snackat en massa fjanterier i olika sammanhang
i och med den här julskivan, att det är välgörenhetstankar är väl fint, men
grejen har blivit lite too much och att de medverkar i ICA-reklamen tänker
jag inte ens ta upp...

Jag är lite allergisk mot folk som helt plötsligt ska börja sjunga på svenska,
när dom inte gjort det innan. Det är faktiskt inte så himla lätt även om man
är svensktalande. Jag gillar ju verkligen musik på svenska, men då ska man
göra det bra!

Erik & Danny fixar det ganska bra, tycker att Danny gör det klart bäst,
men sen är han ju bäst sångare av dom tre också. Erik är helt okej...
Mattias däremot är riktigt kass. Han kan inte alls sjunga på svenska!
Det låter piss, faktiskt. Han är alldeles för van vid att sjunga på engelska,
det hörs. Och han artikulerar inte alls bra! Nej. Jag tycker sånt är så
otroligt viktigt när man ska sjunga på svenska, hur man behandlar språket!

I klippet här nedan som inte alls är någon musikvideo utan bara någon
som filmat på en konsert tar dom sig själva på alldeles för stort allvar.
Kolla bara in introt, innan dom börjar sjunga, när dom står och tittar upp
i kyrkans tak och bara går in i det hela alldeles för överdrivet mycket...

Dom är alldels för pretto!
Jag pallar inte..
Det blir ju inte ens komiskt längre.. Eller alltså, det är bara för mycket..


Spotify; E.M.D. – Välkommen hem - Radioversion



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0