Fjanterier

2009.02.08 kl:21.59


Facebookfundering


En sak jag inte kan förstå meningen med,
och som jag kan störa mig lite på
även om det egentligen inte är något att störa sig på,
är folk som har en facebookanvändare ihop.

Alltså, till exempel ett gift par. Jag har sett ett antal sådana,
och de heter då till exempel Jonas Anna Persson.
Eller om de har barn; Jonas Anna Lukas Persson
(beroende på vad barnet med föräldrar nu heter såklart).

Men seriöst, varför?
Jag kan inte alls förstå anledningen till detta.
Hur jobbigt är det att ha varsin?
Och framför allt är det väl mycket smidigare.
Om man nu vill visa att man hör ihop
så kan man ju bara skriva att man är gifta.

Det är ju liksom inte meningen att man ska göra en familjesida,
och det är ju heller inte så att man sparar in på nåt.
Det är så onödigt att göra två facebookanvändare,
så vi gör en hop så sparar vi in på... vad?

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, det har jag nog faktiskt lyckats missa. Vad skönt :P Verkar ganska underligt.

2009-02-08 @ 22:12:35
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: EmmaPQ

Ja, men eller hur?! Det är både underligt och helt meningslöst. Men det känns lite som en sån här "Åh-vad-vi-är-nykära-grej"...

2009-02-08 @ 23:06:55
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: linnéa

eller så är det bara människor vars föräldrar inte kunde lista ut om barnet var pojke eller flicka, och därför döpte man barnet till ett sjukt kul dubbelnamn ;)hehe, men nä, du har rätt. Och framför allt att man tar med sin treårige sons namn.... ofta han är inne på facebook?

2009-02-08 @ 23:10:35
URL: http://linneaslistor.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Ja, men eller hur. Det gör ju det hela ännu... ja, vad ska vi säga... äckligare. Jag tycker det är lite äckligt. Det är alldeles för plutte-nuttigt-gulligt. Jag pallar inte sånt.

2009-02-09 @ 00:06:18
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: jenny

Moahaha!

2009-02-09 @ 08:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0