Smarta skor

2009.02.02 kl:16.22


Skor - Kläder - Hår - Ytlighet
Javisst...


Det är egentligen knäppt att man (jag) är så materialistisk.
Jag vill ju inte vara det, men trots allt så blev jag asglad
när jag fick mitt paket med kläder & skor förra veckan.
Hade handlat lite på min nya favoritsajt http://www.smartgirl.se.

Just skor tycker jag är så otroligt tråkigt att behöva köpa.
För att jag tycker i prinip aldrig att det finns några skor som är snygga.
Och skor är ju dyrt (ofta) och det är ju inte så kul att köpa dyra saker som inte ens är snygga.
Men på min smartgirl.se fann jag massor med snygga skor!
Dessutom var dom billiga så jag köpte tre par
i lite olika modeller och färger.

Mina favoriter hade jag på mig idag:

Nya skor köpta på smartgirl.se för 99,75 Danska kronor.  

Det sjuka är i alla fall att ett par skor eller andra kläder för den delen
kan göra en (mig) så glad. Men så är det bara.
Och egentligen är det kanske inte så konstigt.
Jag har varit glad idag just för att jag har haft på mig ett par asgrymmaskor
och en jacka som jag tycker är superduperfin.
Man får liksom gå runt och känna sig fin, och verkligen gilla sina kläder.
Dessutom har andra också tyckt det och några komplimanger har emottagits.

Jag vet att en del människor inte alls bryr sig om vad de har på sig,
men frågan är om inte även de skulle må bättre och bli gladare om
de hade på sig kläder som de verkligen tyckte var fina,
och kanske fick lite komplimanger för dom kläderna.

Alltså, jag tycker ju att det är rätt så gött att få en komplimang då och då.
Även om man inte bryr sig om vad andra tycker,
och även om man ändå är och ser ut som man själv vill.
Men en komplimang är något posititvt,
och jag tror ändå att alla människor tycker om att få höra något posititvt ibland.
För det är ju i allmänhet så att man får ju mer komplimanger för kläder,
skor, hår eller sådana saker än för ens personlighet.

Ja, jag vet inte riktigt vart jag vill komma här...
Men ytlig eller ej,
alla vill väl känna sig fina eller?
Ingen vill väl åtminstone vara ful, äcklig eller dräggig?
Eller?

Dock är det ju grymt bra med folk som inte alls bryr sig.
Att lyckas stå emot alla utseendefixering och alla ideal kan ju inte vara helt lätt,
så det vore väl egentligen dumt att försöka ändra på de få som faktiskt skiter i vilket.,..

Kommentarer
Postat av: Jolle

Jag har väldigt svårt att tro att jag skulle bli lyckligare av att börja bry mig mer om vad jag ha rpå mig... visst är det kul att få komplimanger men det kan man ju få för så många andra saker...

2009-02-07 @ 18:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0