Dagens lärdomar

2009.02.17 kl:23.56


Man lär sig nåt nytt varje dag!
Eller?



Man brukar ju säga att man lär sig något nytt varje dag.
Det gör man nog, men det tänker man verkligen inte på.
Så jag gjorde en liten msn-undersökning.

Fredrik hade lärt sig hur man tar bort lysknapparna i kyrkan.
Jolle hade lärt sig att när man tar blodtryck så är det det
systoliska och det diastoliska trycket man mäter.
Jenny hade lärt sig att om man byter ackord i andra takten på en bluestolva,
och spelar en subdominant där så kallas det för Quick change.
Jag hade till exempel lärt mig att ett burkigt ljud kommer av för mycket mellanregister.

Vad har jag mer lärt idag då?
Ja, till exempel att det är grymt svårt att blunda.
Alltså att gå runt i ett rum med typ 15 andra där alla ska blunda.
Jag kunde typ inte. Jag tjuvtittade hela tiden.
Men i alla fall så gjorde vi detta på rytmiken och det var grymt läskigt.
Det tog lång tid för mig men till slut vågade jag blunda på riktigt och hela tiden.
Och då, när jag väl vågade blunda,
så började jag verkligen använda alla andra sinnen mycket mer.
Det var ju det som var meningen med själva övningen också,
men det tog grymt lång tid för mig.
Men när jag väl lyckades så lyssnade jag otroligt mycket mer,
jag kände mycket mer dofter och kände mycket mer när någon kom nära.

Men som sagt.
Att man lär sig något nytt varje dag kanske är något man borde tänka på mer.
Att fundera 5 minuter varje kväll på vad man lärt sig idag kanske inte vore så dumt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0