Jag är smart, iaf ibland

2009.02.11 kl:08.49


Ibland blir man förvånad över sig själv.
Som igår till exempel.


Hösten 2008 var grymt jobbig när det gäller skolan.
Det var alldeles för mycket och tråkig litteratur
samt att i princip inget kändes relevant för mig i mina framtidsplaner.
Insåg också att jag verkligen inte har ett plugghuvud
och heller ingen som helst studieteknik.

Ändå händer följande;
Jag fick VG på första delkursen och jag fattar inte hur.
Jag pluggade i princip ingenting till salstentan,
det enda jag hade med mig var seminarier och föreläsningar.
Jag fick 20 poäng av 22 på den där tentan.
(Tror det var 22 man kunde ha, jag hade två fel iaf...)

Sen skulle vi då ha en hemtenta i delkurs 2,
och den kändes så sjukt dålig när jag skrev den.
Jag sov två timmar den natten och ordbajsade järnet,
för även då hade jag knappt läst litteraturen innan.
Igår fick jag tillbaka hemtentan och såg att jag fått full pott.
10 poäng av 10 möjliga, samt VG i delkurs 2.

(Jenny fick också det kan tilläggas! 
Vi är grymma!)

Men vad jag vill komma fram till är att det här är så bra!
Så bra för mig,
för hur jag ser på mig själv.

Jag tänker att denna kurs varit så himla mycket sunt förnuft,
mycket mera det än att bara plugga, plugga, plugga.
Och därför känns det så bra att jag klarat av den kursen så bra.
Jag har väl lite sunt förnuft helt enkelt.

Jag har annars under hösten tänkt ofta att jag är så blåst,
att jag är dålig på att reflektera och diskutera om man jämför med andra i seminariegruppen.
Att jag aldrig har något smart att tillföra, eller inget alls att tillföra diskussionen.

Men, jag kan ju inte vara helt blåst när jag fått VG på 2 av 3 delkurser,
bra poäng på salstentan och full pott på hemtentan.
Jag måste ju alltså vara lite smart, iaf ibland.
Det är ju bra.
Jag är bra.
Bra.

Jag trodde verkligen aldrig,
på riktigt,
att jag skulle klara av pedagogikkursen.

Kommentarer
Postat av: Jolle

GÖTT

2009-02-11 @ 22:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0