Den andra bloggen

2009.01.25 kl:22.57

Jag har två bloggar,
men det är det ingen som vet om.
Bara jag.
Men nu vet fler.


I den andra bloggen skriver jag helt andra saker.
Den har blivit som en dagbok,
för det skriver jag inte längre, inte som förr.
Det hinns liksom inte med,
och det är egentligen synd.

Jag är en sån där som behöver skriva av mig.

Men i den andra bloggen gör jag det.
Skriver av mig alltså.
Jag skriver sånt som jag inte vill skriva här,
men som jag ändå behöver få ur mig.
Sånt som jag kanske inte ens vill prata med någon om,
men som gnager och gnager i mig.

Den bloggen är anonym,
det är ingen som vet att det är jag skriver den.
Bara jag.

Men det är ändå en rätt skön känsla att skriva de mest privata sakerna,
och veta att någon skulle kunna läsa det,
men att ingen kan veta att det är jag som skrivit det.

Skriva är en sjukt bra grej.
Jag blir av med så mycket genom att skriva.
Tänk förr, i högstadiet och gymnasiet,
då skrev jag varje kväll i min dagbok.
Men sånt hinner man inte med nu för tiden.
För man ska se på tv, facebooka, msn:a, blogga
och föröska läsa en och annan bok också...

Men skriva är bra,
sjukt bra.
Borde verkligen börja med hederligt dagboksskrivande igen,
men så länge får nog "den andra bloggen" duga...

Kommentarer
Postat av: Daniel Jonasson

Jag gör exakt samma sak faktiskt. Fast det är kanske en två-tre personer som vet om min andra blogg. Så lite respons får jag på mina hemligheter.

2009-01-29 @ 20:02:40
URL: http://danieljonasson.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0