Klockan är väl två...

2009.01.07 kl:01.43

Klockan är väl två...
...men jag kan inte sova. Allt är tyst, man nästan vill att nån i familjen skulle vakna. Hörs det ingenting från barnens rum? Jag tror jag går och tittar. Nej, så bra dom sover gott. Lena har som vanligt sparkat av sin filt, och Jonas sover tungt, med huvet på sin nya racerbil. Det gör nog ont, sådär och så vänder vi på kudden...



Jag förstår inte vad det är som gör det,
men varför är jag vaken nu?
Varför gör man (jag) alltid såhär?

Klockan närmar sig två,
jag sitter uppe med mina dator.
Alla andra (typ) sover.

Det var flera timmar sen jag gjorde nåt vettigt på datorn,
eller ja, vettigt och vettigt, men iaf mer vettigt än
det jag gjort de senaste timmarna i alla fall.

Så varför sover jag inte?

Det är ett mysterium,
men på detta vis gör datorn något mycket märkligt med mig.
Den håller mig vaken länge,
fast den inte ens ger mig något i utbyte.

Biverkningar är att jag inte kommer orka stiga upp så tidigt imorrn,
och det gör iofs inget just imorrn, men andra dagar är det värre.

Undrar när man (jag) hade en normal dygnsrytm sist...

Som sagt, jag fattar inte vad det är.
Men detta händer mig varenda kväll, i princip.
Det är ju stört....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0