Mitt 2008

2009.01.01 kl: 20.31

2008 - 2008 - 2008



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
     - Började träna
     - Såg Stevie Wonder
     - Var på Åstol
     - Pluggade pedagogik och skrev en salstenta
     - Började med The Mission

2. Höll du några nyårslöften?

     Hade nog inga nyårslöften, men om jag hade några hade de nog med viktnedgång att göra och i så fall har jag kommit en liten bit på vägen.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
    Inte just mina egna vänner direkt, men jag fick en andra systerson plus att Kajsa & Micke fick barn.


4. Dog någon som stod dig nära?

     Nej

5. Vilka länder besökte du?

    Norge, faktiskt. Jag tänkte svara nej, men så kom jag ju på att jag faktiskt var i Oslo ett par timmar i somras... En mycket kort visit, men jag var ju faktiskt i Norge!

6. Är det något du saknat 2008 som du vill ha år 2009?

    En man, en ny iPod, bättre självförtroende, självdisciplin & en välstädad lägenhet.

7. Vilket datum från året kommer du minnas mest?

    Finns massa saker man kommer komma ihåg, kanske dock inte exakta datum, men det måste ju bli 28 februari då jag fick en systerson till.

8. Vilken var din största framgång?
    
- Jag har börjat träna, ändrat mitt livsstil och hittills gått ner ca 8 kilo.
     - Jag fick VG på en kurs på Örebro Universitet...

9. Största misstaget?
     Små misstag gör man väl alltid, men det största har jag svårt att säga vad det skulle vara...

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

     Jag har haft halsfluss och jag hade sjukt ont i axeln i somras, men inget värre än så...

11. Bästa köpet?

     - Mina glasögon!
     - Min rosa/mintgröna-jack-tröja
     - Mina röda och mina svarta spetsiga skor

12. Vad spenderade du mest pengar på?
     Förutom hyra och mat så är det lätt kläder.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

     Uppdragen, alltså The Mission har ju verkligen lyst upp vardagen, men förutom det så levde jag otroligt länge på Kirk Franklin-konserten som var magisk.

14. Vilka sånger kommer påminna dig om år 2008?
     I'm Yours - Jason Mraz
     Jennie Let Me Love You - E.M.D
     Hero - Charlotte Perrelli
     You Make It Real - James  Morrison    
     17 år - Veronica Maggio
     Tvåhundratusen - Eric Gadd

15. Bästa konserten?

     Lätt Kirk Franklin på Conventum, även om "Music, Music, Music" på  Stockholm Jazz ligger på en stark tvåa. Andra minnesvärda konserter är ju Esperanza Spalding, JazzKamikaze, Deborah Brown, Kullrusk, Wildbird & Peacedrums på Stockholm Jazz, E.M.D på Sävsjöfestivalen och Stevie Wonder i Globen.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
     Övat mer sång och pluggat mera. Under hösten kunde jag också umgåtts lite mer med folk istället för att gräva ner mig och stanna i min lägenhet som jag gjorde mycket...


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

     - Borde spenderat mindre pengar på saker som jag egentligen inte behöver.
     - Kollat mindre på TV under hösten.
     - Åkt mindre buss, även om jag cyklar mycket.

18. Blev du kär i år?

     Ja


19. Favorit program på tv?

     Stor i Japan, Andra Avenyn, Grey's Anatomy, Klass 9A (och alltid Debatt)

20. Årets bästa film?
     High School Musical 3!


21. Bästa bok du läst under året?

     Minns knappt om jag hunnit läsa nån bok utöver höstens kurslittertur, och ur kurslitteraturen var ju helt klart "Det flerstämmiga klassrummet" av Olga Dysthe mest intressant.

22. Största musikaliska upptäckt?
     Svårt att säga, har nog inte fått någon såndär magisk upptäckt men Veronica Maggio måste jag nog säga, och Regina Spektor är två bra grejer som jag inte hade koll på innan. Maggio trodde jag att jag avskydde, men hon var ju grymmebra.


23. Vad gjorde du på din födelsedag?

     Jag hade halsfluss så jag låg hemma i min säng hela dagen. Blev dock väckt av Hanna & Alexander på morgonen, de hade bakat polkagriskaka och hade paket till mig. Sen på helgen efter hade jag schlagerparty för det var melodifestival-final.

24. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
     Mindre ångest och mindre stress.


25. Hur skulle du beskriva din stil 2008?

    2008 var året då jag bojkottade byxorna och enbart började köra på klänningar och kjolar. Har dessutom på den andra halvan av året försökt att kanske gå tillbaka till en lite mer crazy old-school-Emma-style, gärna åt Retro-hållet.

26. Vad fick dig att må bra?
     Uppdragen blev en guldkant i vardagen, speciellt i början. Sommaren var dessutom en sjukt bra och rolig sommar även om den var överstressad också.


27. Vilken kändis var du mest sugen på?
     Fabian Kallerdahl 

28. Vem saknade du?

     Min mamma, för henne träffade jag väldigt lite under hösten framför allt.

29. De bästa nya människorna du träffade?
     Svårt att säga, jag har inte direkt lärt känna några helt nya människor så väl i år, men jag har träffat ett par som jag verkligen gillar och som jag tror att  jag skulle kunna gilla mycket om jag lärde känna dom lite mer på riktigt. S & R.


30. Dina förväntningar inför 2009? Löften el liknande?

     Jag ska våga göra mer nya saker och saker som jag är rädd för att göra. Jag ska till exempel åka till Ryssland, vilket jag tycker är läskigt, men jag ska göra det. Jag ska vara mindre mesig och jag ska tro mer på mig själv. Har också tänkt att fortsätta med att träna och gå ner i vikt, så att jag är på god väg mot ett normalt BMI när 2009 är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0