Jag + Småland = Sant

2009.01.07 kl:23.47

Småland is the shit!


Det är något med Småland,
och jag undrar vad det är.

Antingen har jag nån slags konstig fetisch
eller så har jag bara en så stark Smålandskärlek.
Det är stört, men sant!

Jag saknar liksom Småland i sig,
visst handlar det om människorna där,
men inte bara.
När jag åker in i Småland om jag varit till exempel här i Örebro,
så känns det bara så otroligt bra i mig.
Mitt hjärta kanske till och med tar ett extra skutt och
ett oförklarligt lugn infinner sig.
Man kanske inte kan tro det, men jo, det är sant.

Det är liksom den småländska luften.
Det är människorna, dialekten, atmosfären,
naturen, stämningen, känslan, Hemstaden,
doften, tankarna, kvällarna, dagarna, allt!

Jag kan inte förklara det bättre än så,
men jag har ju insett att den dagen jag tänker bosätta mig nånstans,
och typ köpa ett hus eller nåt,
om den dagen kommer,
då kommer det huset ligga i Småland.
Det finns inga alternativ.

Tror jag...
Man vet ju aldrig.

Men verkligen.
Småland i mitt hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0