Jag gick på bio

2009.01.25 kl:18.37

2009-nya-saker



Igår var jag på bio ensam.
Det har jag aldrig varit förut.
Det skulle vara en sån här
"testa en ny grej för att det är 2009 och mitt nyårslöfte är att testa nya saker"-grej.

Jag somnade, på bion alltså.
Kan iofs mer berott på att filmen var två timmar och 50 minuter lång.
(Eller något i den stilen)
Fast det var bara en liten stund mitt i filmen som jag sov.
Jag vet inte, men jag tror att kanske inte hade somnat
om jag inte hade varit ensam där.
 
Det var liksom ganska tråkigt att sitta där innan filmen helt ensam.
Och framför allt var det ganska tråkigt att
inte ha nån att diskutera filmen med efteråt.

Annars kan det nog vara min grej,
jag gillar ju att vara ensam ibland.
Jag behöver det.

2 plus med att gå på bio ensam:
-  Man får vara i fred, och om man har kompisar som pratar under filmen så slipper man dom
-  Man får se vilken film man vill och behöver inte kompromissa med någon

2 minus med att gå på bio ensam:
-  Man får sitta ensam och ha tråkigt innan filmen börjar
-  Man har ingen att diskutera filmen med



Ja just det, filmen var "Benjamin Buttons otroliga liv".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0