Lunchstängt

2009.06.08 kl:21.17

Det var det här med småstäder...


Idag skulle jag göra två ärenden på stan.
Jag skulle gå till banken och till apoteket.

Banken - ok.

Apoteket - ja, där var det lunchstängt.
Det är ju inget man ens tänker på.
Att dom faktiskt har lunchstängt mellan klockan 12.30 och 13.30,
eller vad det var... Inte när man är van vid Örebro.
Och det är ju inte bara apoteket som har lunchstängt.
Det gäller väl i princip alla affärer utom matäffärerna.

Det roliga var att Jenny skämtade om det när jag var i Trollhättan,
att affärerna i stan var stängda ett par timmar mitt på dan för att dom hade siesta.
Här är det ju så. Lucnhstängt i 1 eller 1,5 h mitt på dagen.
Ganska stört...

Dessutom.
Sen när jag gick dit senare hade dom såklart inte min medicin hemma heller,
så nu får jag gå 3-4 dagar utan medicin.
Det gör mig något nervös...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0