Rednex - Wish you were here

2009.07.23 kl:13.56

Dagens 90-talsvideo
Torsdag

Rednex - Wish you were here (1995)




Ojoj, här snackar vi minnen...
Dels var detta en stående favorit som tryckare på discona i mellanstadiet,
när det var disco i matsalen och alla stod och tryckte längs väggarna,
och så var det kanske några i 6:an som vågade dansa tryckare...

Jag storlipade även till denna låt när min kille gjorde slut med mig
och jag var 11 eller 12 år. Jag minns inte riktigt. Jag tror vi var ihop 4
gånger under några års tid, och det var väl olika vem som gjorde slut.
Men jag vet iaf att han gjorde slut och jag låg hemma och lipade till denna låt.
Jag tyckte den var så fin. Och bra.

Har egentligen inte så mycket att säga om detta nu,
jag tycker att vissa delar i denna låt faktiskt är riktigt bra.
Videon är bara boring.

Lite roligt om Rednex är att gruppen tagit pauser och återbildats genom åren
flertalet gånger, med helt nya medlemmar två gånger, sedan bildandet 1994 tills idag.
Sammanlagt har ca 15 olika personer varit medlem i gruppen.

Andra hits med Rednex är bland annat;
Cotton Eye Joe, The way I mate & Mama take me home.

Kommentarer
Postat av: Malin

Verkligen en tryckarfavorit. Jag vågade nog faktiskt dansa ibland. Men vad är grejen med hårtvätten? Hahaha.

2009-07-23 @ 15:32:49
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: johanna

jag såg en kommentar från dig på tjuvlyssnat, du känner till inxs? :)

2009-07-23 @ 23:06:54
URL: http://johnni.blogg.se/
Postat av: Fredd

Rednext är en så suspekt grupp egentligen...

2009-07-24 @ 06:46:19
Postat av: EmmaPQ

Det är det verkligen... Speciellt eftersom dom tydligen anses nästan ha skapat genren Countrytechno...

2009-07-24 @ 12:33:16
URL: http://emmapq.blogg.se/
Postat av: Fredd

Och deras olika låtar. The way I mate är ju sådär rumsren och sen var de familjekära i melodifestivalen

2009-07-25 @ 02:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0