S.O.A.P. - This is how we party

2009.07.26 kl:12.36

Dagens 90-talsvideo
Söndag

S.O.A.P - This is how we party (1998)




Återigen en typisk 90-talsdänga kommer här.
90-talskläder och 90-talssmink (som faktiskt har vissa likheter med dagens fjortissmink...)
Jag kommer själv ihåg att jag ett tag hade ljuslila ögonskugga på läpparna,
sedan lypsyl över det. Såg ut ungefär som dom på videon...
Plus att man då lätt kunde matcha ögonskuggan med färger på läpparna...
Herre min je, vad fult!!

Tycker att låten är typiskt 90-talsbra.
Det är en sån låt jag minns väl och minns vad jag tyckte om. 
Man tyckte videon var lite cool (av nån anledning).
När dom slänger av sig sina morgonrockar när föräldrarna har åkt 
och under har dom sina supercoola festkläder på sig.
Och sen att föräldrarna kommer hem där i slutet...

Något som är värt att säga om S.O.A.P då...?
Duon bestod alltså av de två systrarna Heidi & Saseline Sørensen från Danmark.
Dom har turnerat både med Savage Garden & Backstreet Boys.
Två album blev det och sedan upplöstes gruppen.

Andra hits med S.O.A.P är;
Ladidi ladida & S.O.A.P is in the air.

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter lite som ace of base ibland.. Lyssnade aldrig på S.O.A.P, men den här låten minns jag, åtminstone refrängen. Jag tycker du ska ta upp det sminket igen, hahaha.

2009-07-26 @ 20:06:12
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Fredd

YES! Här kom den!

Detta var precis innan min Britney period. Röstade som ett as på detta på voxpop och tyckte det var skit bra. Den hade allt, två tjejer, 90-tals poprapp och en catchy refräng. Min bror skaffade deras album till mig (en kompis till han brände det. Det var i början av ladda ner tiden) och jag kan nog än idag alla låtar på albumet utantill.

Kankse lite tragisk men så är det



Det som jag stör mig på är den enda tjejens underbett

2009-07-27 @ 16:14:28
Postat av: Fredd

måste även tillägga att den "töntiga killen" i videon som får en puss är idag är sjukt cool och deffe den coolast på det partyt om det då skulle vatt idag vilket är lite komiskt

2009-07-27 @ 16:17:29
Postat av: EmmaPQ

Ja, men det är ju bara för att nerd-stilen är inne... Vilket i sig är ganska kul.

2009-07-28 @ 19:46:28
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0