The Moffatts - I'll be there for you

2009.07.09 kl:22.58


Dagens 90-talsvideo
Torsdag


The Moffatts - I'll be there for you (1998)




Den här låten har jag otroligt starka minnen ifrån.
Jag minns första gången jag såg videon på TV,
säkert på Voxpop eller något, hemma hos min kompis Emma.
Jag minns också den dagen då jag cyklade ner till "Bild & Ljud" och köpte singeln.
Jag var så otroligt glad för att jag tyckte låten var så bra,
så jag cyklade supersnabbt hela vägen hem, uppför alla backar,
utan att stanna och leda cykeln och sen hade jag skivan på repeat hela den dagen.
Fantastiskt bra, tyckte man att det var!

Men man kan ju verkligen undra över de här blonda slingorna i luggen... Why?


En annan hit med The Moffatts som man inte får glömma bort var "Miss you like crazy".

Märkte inte förrän nu att både gårdagens och dagens 90-talsvideo heter
"I'll be there for you", men jag antar att det var en populär låttitel på 90-talets senare del...


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha, jag hade nästan glömt dem! Slingan är riktigt ful!

2009-07-10 @ 11:21:31
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Fredd

HAha ja detta diggade aldrig ja. Dessa otroligt töntiga killgrupper som fanns. Ne uch. Och det konstiga som jag alltid har tyckt är att de är ju inte snygga heller utan bara jätte töntiga. Samma sak med Hanson. Men det är trallvänligt som asset. Dock ett stort minus för avsaknad av syncdans.

Typisk "hej alla som är 12, nu har ni en ny grupp att lyssna på". Typ Aron Carter

2009-07-12 @ 23:06:01
Postat av: EmmaPQ

Ja, fast man tyckte ju då att dom var jättesöta. Jag gillade trummisen mest. Ser man det idag, så ja... som sagt. Dessa blonderade slingor är ju inte så hett...

Men synkdansen hör ju kanske inte till de här grupperna "hej vi är barn och syskon och vi kan spela instrument..."

2009-07-12 @ 23:37:14
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0