Savage Garden - I want you

2009.07.24 kl:13.09

Dagens 90-talsvideo
Fredag

Savage Garden - I want you (1996)




Det här är bra grejer alltså!
Det tyckte jag då, och det tycker jag fortfarande.
Tror att jag måste gräva fram mina gamla Savage Garden-skivor
när jag kommer tillbaka till Örebro, för det här är riktigt bra.
Jag tycker det är väldigt mycket Roxette själva låten, 
men tidiga Roxette är ju också bra, så det gör väl inget...

Det här är en sådan låt som jag älskade att sjunga med i.
Jag tyckte det var skitroligt att lära mig texten, speciellt i versen då
och att öva på att hinna med att sjunga allt så snabbt som han gör.
Det var verkligen många år sedan jag hörde denna låten,
men första versen satt fortfarande som en smäck.
Andra versen satt halvbra, men funkade bra med texten till.
Fortfarande är det minsann lite svårt med andningen...

Savage Garden bildades 1994 och upplöstes 2001,
gruppen bestod av Darren Hayes & Daniel Jones.

Några andra hits av Savage Garden;
To the moon and back
Truly madly deeply
Break me, shake me
Tears of pearls
Santa Monica
The animal song
I knew I loved you
Affirmation
Crash and burn

Kommentarer
Postat av: Malin

Bästa 90-talsvideon hittills. Av de andra har man blivit nostalgisk, men det här är ju bra på riktigt! Älskade dem typ i högstadiet.

2009-07-24 @ 14:34:17
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Wachen

Det här är seriöst bra JA! Har båda albumen och skäms icke! "The Best Thing" är min favorit, ifrån "Affirmation"-plattan!

2009-07-24 @ 15:36:01
Postat av: Fredd

Ja men detta är gött! Detta gillar vi! En renesans för Savage Garden känner jag nu!

Men nu när du sa det vad sjukt mycket roxett det är ändå

2009-07-25 @ 02:50:30
Postat av: EmmaPQ

Jamen gött att inte bara jag tycker det här är bra!

Mer Savage Garden alltså!

2009-07-25 @ 11:35:33
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0