Väntan på ett liv

2009.07.31 kl:02.44

En lång väntan...


Är alltså i Örebro nu.
(hade spelning igår, och har spelning på lördag)
Så det är några dagar i Örebro som gäller.

Och jag vill inte vara här. Jag gillar inte det här stället.
Eller, det gör jag egentligen kanske,
men som jag skrivit innan, det är inte min stad.
Jag har den bara till låns.
Och jag har ingen lust att låna staden till hösten.

Jag vill verkligen bo i Småland.
Och så vill jag ha ett liv.
Någonstans. 
Jag har inget liv just nu, känns det som.
Varken här i Örebro eller i Småland,
även om jag har mer av ett liv i Småland just nu.
Och i höst har jag ju egentligen ett liv i Örebro...

Men som jag också har skrivit innan,
så har hela sommaren bara känts som en enda lång väntan.
En väntan på ett liv.

Men kan man vänta på ett liv,
eller är det bara att ta sig i kragen och skaffa ett?

Många skulle nog säga att det sistnämnda är det rätta.
Men vad ska man då göra om man inte kan ta sig i kragen?
Om det är det som är problemet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0