Studenttider

2009.06.06 kl:16.35

Och andra tider...


Igår tog halva staden studenten kändes det som, och jag var tvungen att
cykla bland lastbilar, traktorer och hästar(!) fyllda med glada studenter.
Sånt där får mig alltid att bli så sentimental.

Jag vet inte riktigt varför, det där väl det här med avslut och avsked som är jobbigt.
Jag lipar alltid på skolavslutningar och när jag ser studenter då.
Delvis tänker jag tillbaka på min egen student (det var verkligen 5 år sen!)
och hur det kändes då. Sjävlklart var man glad, men det fanns även en massa
ångest och frågetecken i luften.
Så då tänker jag även på dom som tar studenten nu, trots att jag inte känner
någon som gör det. Vet dom vad dom ska göra med sitt liv? Kommer dom bli arbetslösa?
Kommer dom hålla kontakten med sina vänner?

Ja, och så lipar jag lite.
Tur att det är ett par år kvar för min egen del tills jag ska avsluta,
ta avsked, vara klar, bli vuxen på riktigt, skaffa jobb, kanske flytta osv...
Usch ja.

Ja, ialla fall rotade jag fram några bilder från när jag tog studenten.


Student -04 Student -04 Student -04 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0